Caterham SP/300.R

SP/300.R

  • Závodní speciál postavený ve spolupráci s firmou Lola
  • Jedinečný koncept ryzího závodního vozu pro okruhové dny
  • Nabízí maximální výkony, ale ještě pořád má přijatelné náklady na provoz

Jako všechny Caterhamy, tak i SP/300.R představuje auto zaměřené primárně pro potěšení svého řidiče. Je brutálně rychlé, za všech okolností skvěle ovladatelné a nabízí víc než lákavý poměr rychlosti, užitné hodnoty a ceny. A jakkoliv je to moderní auto, tak pořád je navržené podle zásad Colina Chapmana.

Vývoj podvozkových komponentů a karoserie měla na starosti primárně Lola, což je firma s padesátiletou tradicí v motorsportu. Její vozy startují například na LeMans nebo v sérii American LeMans, a má pověst jednoho z nejlepších výrobců šasi na světě. SP/300.R byla od začátku narhována jako závodní speciál, model v měřítku 1:2 strávil spoustu času ve větrném tunelu a byl testován na různých závodních tratích po celém světě.

„Dokonalé souznění všech ovládacích prvků a rychlost samotná vám otevírají nový vesmír a najednou se pochybujete ve své vlastní dimenzi a časoprostoru. SP/300.R je brilantní, ale pořád je pravý Caterham. Ovladatelný a zábavný, nyní však přidává schopnosti opravdového závoďáku.“ Speed

SP/300.RO pohon SP/300.R se stará dvoulitrový Duratec přeplňovaný kompresorem. Má výkon 305 koní a je spojený s 6stupňovou převodovkou Hewland s pádly pod volantem. Za pozornost pak rozhodně stojí závodní brzdy od AP, plně nastavitelné zadní křídlo z karbonu, ráfky s cetrální maticí z formule 3 (váha jen 3,8 kg předu a 4,0 kg vzadu), pneumatické zdvihy, aerodynamický laděné výdechy výfukového potrubí a koncová světla z LED diod.

SP/300.R hned v prvních testech dokázala, že je rychlejší než podobné vozy konkurenčních značek a třeba při testech na Brands Hatch byla jen o čtyři vteřiny pomalejší než závodní speciály z okruhového mistrovství světa. Nedivte se. V rychlosti 250 km/h dává aerodynamika přítlak 450 kg, což vynikne zvlášť v kontextu, že celé auto váží pouhých 545 kg.

Přitom všem je SP/300.R navržená tak aby se dala provozovat i bez zázemí profesionálního týmu a její náklady na provoz nemají korespondovt s jejími špičkovými výkony.

Standardní výbava*

SP/300.R

  • Motor Cosworth Duratec 2,0 l s kompresorem
  • 305 koní v 7 500 ot./min., krátkodobě 335/ 7 800
  • 290 Nm v 7 500 ot./min.
  • 545 kg
  • Brzdy AP racing
  • Pádly řazená šestistupňová převodovka Holand
  • Telemetrie
  • Samosvorný diferenciál
  • Laminátová karoserie
  • Karbonové zadní křídlo
  • Ráfky formule 3 s centrální maticí
  • Závodní volant
  • Pneumatické zdvihy

Výbava na přání

Cena na dotaz.

*vozidlo není homologované pro EU