O Caterhamu

Lotus 7Klasický Caterham Seven uvedl na trh v roce 1957 jeho konstruktér Colin Chapman ještě pod názvem Lotus 7. Díky své lehké konstrukci je Seven přirozeně agilní, podává skvělé výkony a především nabízí jedinečný zážitek z jízdy. Od konce padesátých let pak prodává model Seven společnost Caterham Cars, která v roce 1973 odkoupila od firmy Lotus i práva na výrobu vozu. V průběhu desetiletí její konstruktéři a zaměstnanci Caterham neustále vylepšovali a zdokonalovali původní konstrukci, vždy ale respektovali důvtip původního návrhu.

Caterham Seven se zrodil pro motoristický sport, byl první z dlouhé řady „závodních aut na značkách“. V sedmdesátých letech byl zodpovědnými místy dokonce vykázán z mnoha sportovních podniků, protože naprosto deklasoval veškerou konkurenci. Jeho potenciál skvěle ilustruje třeba absolutní vítězství v závodu 24 hodin Nelson Ledges roku 1992 nebo první místo ve třídě ve „čtyřiadvacetihodinovce“ na Nürburgringu v roce 2002.

„Je to ta nejradikálnější změna, jakou firma ve své 48leté historii prodělala… výsledkem toho všeho je ohromující úroveň schopností a stability ve vysokých rychlostech“ Top Gear

Caterham CSRDnes Caterham patří k celosvětově nejrozšířenějším značkám závodních automobilů. Zásluhu na nehynoucí popularitě má genialita původní Chapmanovy konstrukce i dlouhá léta vývoje a nadšená práce zaměstnanců Caterhamu. Více než polovina produkce továrny v britském Dartfordu je vyvážena do světa, od Německa přes Francii až po Japonsko.

V roce 2005 se objevil nový model CSR, větší, stabilnější a s pevnější konstrukcí, aby ho vzápětí převálcoval ultimativní speciál R500 a nyní i R600. Zároveň vznikl ryze závodní model SP/300.R a jak se zdá, je to jen začátek nové generace modelů – Caterham připravuje i kapotovaný sportovní automobil.