Otázky a odpovědi

Jak je to s homologací v ČR?
Modely Roadsport, Supersport a CSR mají plnou homologaci pro silniční provoz v ČR i v EU a splňují emisní normy Euro V. Modely R500 a SP/300.R jsou okruhovými speciály bez SPZ.

V nabídce Caterhamu jsou i další modely. Dají se dovézt?
Pochopitelně, dovézt se dá všechno. Ale nepřihlásíte je do provozu a tudíž je můžete používat jen na okruhu. Ceny vás sdělíme na vyžádání.

Proč se liší některé ceny od těch anglických?
Zde prezentované ceny jsou kompletně hotový vůz a zahrnují homologaci, DPH, dopravu, přípravu k provozu; auta mají levostranné řízení. Modely CSR splňují na rozdíl od anglických verzí emise a hlučnost normy EUV; šestistupňové převodovky a čtyřbodové bezpečnostní pásy mají již ve standardní výbavě.

Jsou provozní náklady opravdu tak nízké?
Ano. Kombinovaná spotřeba Cterhamu CSR 200 je 11,5 l a Roadsportu dokonce 7,2 l. Díky nízké váze je opotřebení dílů minimální. Třeba pneumatiky vydrží většině jezdců celou sezonu i když se svými vozy závodí. Brzdové destičky vydrží i dvě sezony. Pochopitelně záleží na tom jak vůz používáte a jak s ním jezdíte.

Caterham

Který Caterham je nejlepší na závodění a který na každodenní ježdění?
Modely Roadsport a CSR jsou navrženy tak aby se dali bez omezení používat i v denní provozu. Supersport má SPZ ale je zaměřený spíš na výkony. A u R500 a SP/300.R je to jasně dané už od samého začátku.

Dají se vozy dále vylepšovat?
Jistě. V nabídkách jsou stovky dílů, které zlepšují jízdní vlastnosti i vzhled vozu. Zajišťujeme jejich objednání i montáž, tady v ČR máme s laděním našich aut bohaté zkušenosti.

Jak dlouho na něj budu čekat?
Dodací lhůty na naše vozy jsou individuální. Caterham je malosériový výrobce a záleží na tom jak náročné budou vaše požadavky a jak bude továrna vytížená. Ze zkušeností si troufáme odhadnout, že nejdelší doba čekání je sedm měsíců.